Blandade känslor !

Jaa, det är det verkligen! Studenten närmar sig med stormsteg, klänning är fixad, skor oxå! skönt.....
Men man har ju gått i skola 13 år, och så tar det bara slut.... man har inga måsten, inga lektioner att passa, inga läxor eller ångest fyllda prov eller inlämningar att oroa sig över. Visst är det såå otroligt skönt att slippa allt detta, det sista året (extra året) har varit grymt segt, många har pluggat på distans, andra har jobbat, vissa har hoppat av och endel har varit trogna till skolbänkarna! Jag kan väl kanske katogorisera mig till en blandning mellan jobb och skola! Som sagt har klassens samanhållning inte varit likt alla andra års, men trots det så har det gått grymt fort och många roliga minnen kommer självklart att prägla våra liv=)

Att inte veta vad som väntar, att inte ha den "trygga" skolan att vända sig till är lite pirrigt, ett steg in i framtiden!
ooo, vad jag har längtat till denna dag, men samtidigt så känns det trist att lämmna alla klasskompisar (vissa kommer man ju att hålla kontakten med), jag tror att jag kommer att sakna gemenskapen.... men,men livet går vidare, och det är snart dags att släppa den "förflutna" skolan, men allting som man lärt sig ska man självklart bära med sig resten av livet, och jag tycker vi ska vara tacksamma för allt vi lärt oss under skoltiden.......och ta med oss våra kunskaper till vår framtid......
ojjj, detta blev ett långt inlägg=)var kanske tvungen att skriva av mig!!=)


image133 

Kronprinsesan Viktoria som ta studenten!=)

Kommentarer
Postat av: ida

jag förstår verkligen dina känslor....man längtar så in i norden till studenten, sen när det är över blir det väldigt tomt....men samtidigt härligt att kunna göra vad man vill och fara dit vindarna bär en.
Hoppas du haft en underbar sista vecka med gänget och njut av morgondagen, den kommer bli helt sjukt rolig och minnesvärd:)
Jag hör av mig imorgonkväll så jag får höra hur mkt ös ni har ;)
Vi ses på lördag gumman!
Enjoy the party:)
Puss&Kram

2007-06-07 @ 20:22:54
URL: http://idos.blogg.se
Postat av: Arntruna

Thank you for producing such a down to earth site.

2008-09-03 @ 11:21:02
URL: http://arntruna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0